september

Online les valt mee, maar studeer liever in mediatheek

Iedereen heeft te maken met de coronapandemie. In een serie korte verhaaltjes laat Bron studenten van Fontys vertellen wat hen bezighoudt in deze crisistijd. Deze keer: Lique (19) studeert Communicatie in Eindhoven.

“Ik hou veel van reizen. Deze zomer wilde ik eigenlijk naar New York gaan, maar ja, corona. Het vervelendste is dat ik best wel veel gespaard heb voor mijn reis en nu ben ik dat geld aan het spenderen aan lesmateriaal en Photoshop. Het gaat allemaal anders dan gepland.”

“Het is wennen om zo’n lange tijd thuis te zitten. Vooral toen de lockdown net begon en ik nergens heen kon. Je bent je aan het vervelen en zit constant met je familie opgescheept. Maar als ik terugkijk, is de tijd best snel gegaan. We hebben nog maar een paar maanden van 2020 over.”

“Vorig studiejaar had ik een tussenjaar genomen, dus heb ik ook nog nooit online lessen gevolgd. Het valt eigenlijk allemaal wel mee. Je krijgt dezelfde informatie, je moet uit hetzelfde boek leren en in de online leeromgeving krijg je toch een leraar te zien. Ik kan zeggen dat ik een goede start heb gehad op school.”

“Ik vind het wel jammer dat ik geen studieplek op de campus heb. In een schoolomgeving ben je gemotiveerd om iets te doen. Thuis zit ik in dezelfde kamer als mijn broertje met zijn PlayStation. Als mijn vader thuis aan het bellen is en mijn moeder in de keuken staat, raak ik toch wel snel afgeleid. Ik zou liever in de mediatheek zitten.” [Kasper Wienk]