Tilburg,
maart

Ondanks coronamaatregelen sportdag bij Journalistiek

Tot 27 jaar mag je in groepsverband sporten. De opleiding Journalistiek zag hierdoor haar kans schoon om een leuke dag te organiseren voor haar studenten. Met ongeveer honderd man stonden ze vanochtend om 10.00 uur letterlijk te trappelen op een hockeyveld in Tilburg.

De studenten gingen van sport naar sport over de Rickhockeyvelden van HC Tilburg. De hockeyveldjes waren bekleed met pionnen, touwen en ballen waarmee studenten verschillende sporten beoefenden.

Het is een raar gezicht om weer zo veel studenten op één plek te zien. “Maar wel leuk”, vindt student en medeorganisator Rick (27). “Het is mooi om met dit weer eventjes in de buitenlucht te zijn met vrienden van school. Beter dan de hele dag achter de laptop zitten.”

Rick is, ondanks dat de studenten elkaar zo lang niet hebben gezien, niet bang dat de coronaregels overtreden worden. “We hoeven tijdens het sporten geen afstand te houden, maar wel buiten de velden. Dit zijn de regels van de overheid en daar kunnen wij prima mee werken.”

En dat werd goed opgevolgd; er waren zelfs studenten aangewezen om de anderhalve meter te handhaven. [Tekst en foto's: Kasper Wienk]

Er kan niet gesport worden zonder een goede opwarming. Je zou denken dat studenten Journalistiek alleen hun schrijfhand trainen, maar niks is minder waar. Na het stretchen van de kuiten werd hier flink getraind aan de benen en billen.

Hier is geen touw aan vast te knopen, omdat de studenten er overheen moesten springen.

Als je elkaar weer ziet na zo’n lange tijd, raak je van binnen helemaal opgewonden van blijdschap. Om even tot rust te komen was er ook een yoga-station.

Hier kijken we naar ezeltje pik. Uhm... ik bedoel ezeltje prik, maar dan met vaccins. De studenten moesten hier, geblinddoekt met een mondkapje een ‘vaccin’ inbrengen op een plek waar het pijn doet.