januari
2024

Nieuwe kantine Rachelsmolen is blikvanger tijdens lunch

Vandaag is het eindelijk zover: de ingebruikname van de nieuwe kantine op de Eindhovense campus Rachelsmolen. De cafetaria van R3/R4 sluit officieel haar deuren en men kan vanaf nu alleen nog maar in gebouw R11 terecht voor een uitgebreide lunch.

Alexander en Rowan bij de kassaSommige studenten en medewerkers zijn nog zoekende als het gaat om het lokaliseren van de nieuwe kantine. De kapotte draaideur ernaartoe helpt waarschijnlijk ook niet mee. Het is nog even wennen, maar ICT-studenten Alexander en Rowan zijn nu al ontzettend tevreden met de nieuwe cafetaria.

“Het is de eerste keer dat we hier zijn, maar we vinden het echt top. Het is mooi gestyled, de ramen zorgen voor veel lichtinval en het eten ziet er ook goed uit.” Toch valt er ook nog wat te winnen. “Het warme assortiment mag wat uitgebreider”, laat Alexander weten terwijl hij naar een bijpassend broodje voor zijn soep zoekt.

Drukte
Ondertussen loopt opstartmanager Roland van der Cruijsen de benen onder zijn lijf vandaan. Hij poetst links een vlek weg, vult rechts de schappen aan en stuurt ondertussen het cateringteam bij. “Het is vandaag nog niet helemaal zoals het hoort, maar het is al aardig druk geweest.”

Een kleine greep uit het nieuwe assortimentTussen 10.00 en 12.00 uur verwelkomden Van der Cruijsen en zijn team ruim honderd werknemers en studenten. Tijdens de pauze loopt het helemaal storm. “We missen onze aankleding zoals platen, borden en servethouders helaas nog, die zijn onderweg met PostNL. Maar het assortiment is al wel helemaal compleet, dus daar kan men alvast van genieten.” [Noëlle van den Berg]

Reageren kan hieronder. Eenmaal gepubliceerde reacties worden niet verwijderd

Peter ter Hark
January
2024
Ja, ik ben ook heel enthousiast! Nu moet ik vanuit R4 door de vrieskou of regen circa 250 meter en diverse trappen lopen voor een kartonnen kommetje met soep. De terugreis naar mijn werkplek is echt spannend met zo'n kartonnen kommetje, je vingers zijn verbrand, de vloer is besmeurd en de soep is koud als je er eindelijk bent.
Dit terwijl we het zo goed voor elkaar hadden met het restaurant in R4, afgezien dan van de te hoge prijzen. Voortaan neem ik wel zelf de boterhammetjes mee, scheelt én ergernis én geld én ik kom niet in de verleiding om vette happen te kopen. Alleen maar voordelen dus!