september

Nieuw huis is een ‘dream come true’

Iedereen heeft te maken met de coronapandemie. In een serie korte verhaaltjes laat Bron studenten van Fontys vertellen wat hen bezighoudt in deze crisistijd. Deze keer: Thomas (19) studeert Communicatie in Eindhoven.

“De examenreis ging niet door, feestjes gaan niet door en er is niet veel te doen nu. Ik ben deze zomer gelukkig wel nog op vakantie geweest naar Parijs met mijn vriendin. Mar de straten waren leeg en veel musea en restaurants waren dicht.

We hoefden wel maar vijf minuten te wachten bij het Louvre om de Mona Lisa te zien. Zes jaar geleden was ik ook in Parijs, toen gingen we niet naar binnen omdat de rij zo lang was. Op vakantie gaan met corona heeft een voordeel, maar het is overwegend niet heel positief.

Ik heb gekozen om meteen na de middelbare school een kamer te zoeken in Eindhoven. Ik kom uit Rotterdam en ik wilde vóór de zomervakantie in Eindhoven wonen om mijn nieuwe huisgenoten te ontmoeten. Sinds twee maanden woon ik hier. Alles is redelijk dichtbij ons huis en daar ben ik heel blij mee. Het is echt een dream come true.

Het is gek om tijdens corona te starten als student. Het is niet zoals ik verwacht had. Je zit in groepjes van tien verspreid over verschillende klassen. Het gaat wel verrassend goed. De lessen met Microsoft Teams gaan super en op de campus zijn er goede regels waar iedereen zich aan houdt. De looproutes zijn wel een beetje vaag, waardoor ik af en toe gigantisch omloop.” [Kasper Wienk]