Tilburg,
februari

Mijn achtste jaar Fontys, dankzij de crisis

Iedereen heeft te maken met de coronapandemie. In een serie korte verhaaltjes laat Bron studenten van Fontys vertellen wat hen bezighoudt in deze crisistijden. Deze week: Ariste (33), eerstejaars deeltijdstudent bij de Master Kunsteducatie in Tilburg.

“Het is eigenlijk de crisis die mij over de streep heeft getrokken om weer te gaan leren. Ik werkte in de evenementensector en in theaters, maar door corona kon ik grotendeels niet meer werken en ja, wat ga je dan doen? Op dat moment kreeg ik een Facebook-advertentie onder ogen over een master bij Fontys en dacht ik: die ga ik het komende jaar doen.

Dit is ondertussen al mijn achtste jaar Fontys Hogeschool voor de Kunsten. Ik ben begonnen aan de opstapcursus aan de Dansacademie, daarna heb ik Musical Theater gedaan aan de Dansacademie. Toen heb ik een eenjarige opleiding Docent dans gevolgd en nu zit ik hier.

Ik geef al les op het mbo bij De Rooi Pannen in Tilburg, in het vak Entertainment. Hierdoor kan ik met één been in de evenementenbranche blijven staan. Deze opleiding doe ik vanwege het toekomstperspectief. Ik wil sowieso de events en theaters weer in, maar ik wil over een jaar of tien ook graag lesgeven op het hbo. Voor dat laatste komt deze master van pas.

Het is lang geleden dat ik gestudeerd heb, en als je dan weer de schoolbanken in moet, is dat even wennen. Ik zat er gelukkig vrij snel wel weer in. Het is net als fietsen en zwemmen: als je het na zoveel tijd weer oppakt, kun je het nog steeds.” [Kasper Wienk]