februari

Mentaal een stuk volwassener geworden

Iedereen heeft te maken met de coronapandemie. In een serie korte verhaaltjes laat Bron studenten van Fontys vertellen wat hen bezighoudt in deze crisistijden. Deze week: Jade (19), derdejaarsstudent Social Work in Eindhoven.

“Ik loop vier dagen in de week stage en heb één dag online les. Het grootste voordeel van online les vind ik dat het tijdbesparend is. Voorheen moest ik één uur naar school reizen. Nu sta ik tien minuten voor de online les op. Daarnaast is het fijn dat de lessen opgenomen worden, zodat je het altijd terug kunt kijken.

Ik heb dit jaar het wandelen helemaal ontdekt. Aan het begin van de coronacrisis deed ik dit om toch actief te zijn, omdat ik korfbal niet meer mocht beoefenen. Al snel ontdekte ik hoe fijn ik het eigenlijk vind: lekker afschakelen en mijn hoofd legen.

Een andere hobby is zenmeditatie, waar ik altijd al in geïnteresseerd was. Tijdens deze crisis voelde ik hier een enorme behoefte toe, ik wilde graag anders met mijn gedachten omgaan.

Ondanks dat de coronacrisis natuurlijk verschrikkelijk is, heeft het voor mij persoonlijk ook wat positiefs opgeleverd. Voor de crisis begon, zat ik al langere tijd niet lekker in mijn vel.

Het thuiszitten met veel vrije tijd heeft ervoor gezorgd dat ik meer met mijzelf geconfronteerd werd. Ik moest van stilzitten naar actie, om aan mezelf te werken. Dit coronajaar heeft er dan ook voor gezorgd dat ik mentaal een stuk volwassener ben geworden.” [Jacky Eickes]