maart

Masters Fontys scoren fractie beter

De masters van Fontys krijgen in de Keuzegids, die vandaag is gepubliceerd, gemiddeld 58,5 punten. Dat is een half punt meer dan vorig jaar. Andere hogescholen deden het nog wat beter, waardoor Fontys zakte van de derde naar de vierde plaats bij de grote hbo-masteraanbieders. Bovenaan staat Windesheim met 62 punten.

De Keuzegids 2018 is voor een groot deel gebaseerd op de cijfers van de Nationale Studenten Enquête (NSE) van 2017. De NSE vraagt studenten naar hun mening over de inhoud van het onderwijsprogramma, toetsing, docenten, vaardigheden, voorbereiding beroepsloopbaan, begeleiding en faciliteiten. Daarnaast neemt de Keuzegids gegevens mee van onder meer het Nederlands-Vlaams Accreditatie Orgaan.

In de lijst met álle zestien hogescholen, ook de middelgrote, staat Fontys dit jaar elfde. Vorig jaar was dat de twaalfde plek. Artez in Arnhem staat met 69 punten op de eerste plek.

Van de masters van Fontys, vaak lerarenopleidingen, zijn er dit jaar twee bestempeld als topopleiding: de opleiding voor leraar Wiskunde (78 punten) in Sittard en bij de Sporthogeschool in Eindhoven de Master of Sports (88 punten).