Tilburg,
april

Leven als een oude vrouw

Ik word een oude vrouw en dat vind ik niet eens zo heel erg. Ik loop op dit moment stage en heb dus een soort 9-to-5-job. Daarnaast werk ik ieder weekend en heb ik vrij weinig tijd om ’s avonds nog lekker naar het terras te gaan, want meestal ben ik moe.

Het lijkt op een blog van een aantal weken geleden, maar ondertussen ben ik nog ouder geworden. Ik ging al niet op stap, maar nu maak ik me ook nog druk over oudemensen-dingen; de wekker zetten, zorgen dat ik 8 uur of meer slaap en dat ik genoeg eten meeneem. Zo kook ik een eitje om die ’s middags lekker op te kunnen smikkelen en drink ik de hele dag thee - want koffie lust ik (nog) niet.

Vriendinnen lachen mij uit terwijl ze er nog een glas wijn bij pakken, maar ik ben niet zo sterk meer. Na een glas alcohol ben ik zat en val ik in slaap. Maar zoals ik al zei: ik vind het niet zo erg. Ik vind het fijn om een ‘goed’ slaapritme te hebben en mijn lichaam voldoende rust te geven. Niet iedere avond uitgaan bespaart me heel wat geld en al die thee is ook wel eens fijn voor mijn organen.

Het leven van een oude vrouw bevalt me wel. Ik ben alleen wel benieuwd hoe lang ik het volhoud, want al voel ik me misschien oud – ik ben nog steeds een student hè!

Puck Vriends zit in het tweede jaar van Fontys Hogeschool Journalistiek. Voor Bron blogt zij wekelijks over haar studentenleven.