Venlo,
oktober

Lessen volgen vanuit je bed

Iedereen heeft te maken met de coronapandemie. In een serie korte verhalen laat Bron studenten van Fontys vertellen wat hen bezighoudt in deze crisistijd. Deze keer: Nina (21) studeert aan de pabo in Venlo.

“Ik zit in mijn derde jaar. Het is fijn dat de lessen doorgaan, waardoor ik geen vertraging oploop en hopelijk volgend jaar gewoon afstudeer. Online les krijgen, is niet mijn ding merk ik. Ik kan niet zonder de interactie met een docent voor de klas. Daardoor is mijn concentratie snel weg en mis ik een deel van de les. Soms een essentieel deel.

Eén van de grootste nadelen is dat ik mijn docenten moet doodgooien met mails om antwoorden te krijgen op mijn vragen, terwijl ik op school naar ze kan toelopen om mijn vragen te bespreken.

Het is wel een voordeel dat ik niet al om acht uur hoef op te staan, omdat ik mijn les vanuit bed kan volgen. Dat doe ik dan ook. Ik vind het ook fijn dat ik niet afhankelijk ben van openbaar vervoer. Zeker nu er mondkapjesplicht is.

Aan het begin van corona mocht ik nergens heen: niet naar school en niet naar mijn stage. Ik kon niet online lesgeven aan mijn stageleerlingen, dus mijn stage hield gewoon op. Toen de basisscholen weer opengingen, mocht ik ook weer naar mijn stage. Op Fontys ben ik nu één keer in de twee weken, twee uurtjes.

Aan het begin van de crisis ben ik erg fanatiek begonnen met het spelen van basgitaar en keyboard. Maar dit is helaas wel verwaterd. Nu dans ik op dinsdag en werk ik bij een tuincentrum in het weekend.” [Jacky Eickes]