Sittard,
november

Koude lessen in de kerk van Sittard

Iedereen heeft te maken met de coronapandemie. In een serie korte verhaaltjes laat Bron studenten van Fontys vertellen wat hen bezighoudt in deze crisistijden. Vandaag: Naomi (20), student Pedagogiek in Sittard.

“In het nieuwe schooljaar loopt alles op rolletjes. We kunnen twee dagen in de week naar school. Dit is op woensdag en donderdag. De andere dagen hebben we online les of een stagedag.

We hadden één week waarin we niet naar school konden door een coronageval. Het waren lange dagen achter de laptop. Voor deze keer was het prima, maar het hoeft niet vaker.

We hebben naast lessen op school bijvoorbeeld ook les in een dansschool en in de kerk in Sittard. De lessen zijn leuk, maar het is wel koud in de kerk.

Gelukkig houdt de school hier rekening mee, dus mogen we na twaalf uur naar huis om verder te werken aan school. Door eerst naar de les te gaan, hebben we dan toch nog een contactmoment.

Dat werkt voor mij beter. Als alles online is heb ik minder motivatie. Je kunt fysiek meer vragen stellen en je hebt de kans om met medestudenten te overleggen. Dat gaat veel lastiger met MS Teams.

Eerst konden we na school naar de bibliotheek, maar dat kan nu ook niet meer. Zolang we les hebben op school en andere locaties ben ik tevreden.” [Kasper Wienk]