Tilburg,
april

Ik zie alleen nog supermarktmeisjes

Iedereen heeft te maken met de coronapandemie. In een serie korte verhaaltjes laat Bron studenten van Fontys vertellen wat hen bezig houdt in deze crisistijden. Aflevering 7: Talisa (29), student International Event, Musical & Entertainment Studies (IEMES) in Tilburg.

"Deze dagen vind ik het leuk om zelf kaartjes te maken, daar schrijf ik lieve dingetjes op en die breng ik naar vrienden of familie. Ik deed dat voorheen ook, maar nu iets meer. Ik heb er al eentje langsgebracht bij mijn ouders. Die bleven bij de voordeur staan en toen heb ik het kaartje naar hun toegegooid. Daar heb ik opgeschreven dat ik heel blij met ze ben en dat er betere tijden aankomen.

Ik heb net een kaartje gemaakt voor een vriendinnetje. Die gooi ik zo in de brievenbus. Het is ook een manier voor mij om even een frisse neus te halen

Ik ben heel actief op Netflix, Videoland en DisneyX. Ik ben begonnen aan een boek dat ik al heel lang wilde lezen. Normaal werk ik in een schoenenwinkel en het is een beetje raar dat ik daar nu niet meer heen kan.

Ik ben een heel sociaal persoon en nu zie ik niemand meer. Ik denk dat het thuis zitten wel gaat vervelen. Ik facetime met vrienden, want ik zit nu alleen thuis. Ik zie en spreek op dit moment alleen supermarktmeisjes in levende lijve.

De app ‘Zoom’ helpt, daarmee kan ik met meerdere mensen tegelijk praten. Dan kan ik met vrienden een beetje ouwehoeren terwijl we een fles wijn opentrekken.

Het is vrij saai en alleen zonder mensen om me heen, maar ik kan wel spelletjes spelen via de telefoon. Afgelopen zaterdag hebben we zelfs een pubquiz georganiseerd via Zoom. Een vriendin van mij uit Berlijn zet die in elkaar en vrijdag krijgen we de spelregels." [Kasper Wienk