Tilburg,
november

Ik verwacht dat studiejaar 2021/2022 weer normaal is

Iedereen heeft te maken met de coronapandemie. In een serie korte verhaaltjes laat Bron studenten van Fontys vertellen wat hen bezighoudt in deze crisistijden. Deze week: Femke (19), student Pedagogiek in Tilburg.

“Ik ben vorig jaar geslaagd zonder feest. Ik had niet eens een diploma-uitreiking, maar moest ‘effe snel een papiertje tekenen’. Daar baal ik natuurlijk enorm van. En ook het studentengevoel heb ik niet echt, omdat ik nergens wat kan gaan drinken. Daarbij zit ik niet op kamers, omdat ik toch niets te zoeken hebben in een studentenstad die op slot zit.

Wél valt het me enorm mee hoeveel les ik nu fysiek heb. Ik heb gelukkig maar één online les per week, dus ik mag van geluk spreken. Ik hoor van studenten Pedagogiek op andere vestigingen dat ze bijna alleen maar online les hebben. Dat lijkt me verschrikkelijk.

Het vreemdst was wel dat ik begonnen ben met deze opleiding, zonder ooit op Stappegoor te zijn geweest, omdat alle open dagen en meeloopdagen vervielen. Ik heb op gevoel gekozen voor Brabant en voor de opleiding in Tilburg, omdat ik de cultuur fijn vind. Het is hier toegankelijker dan in steden in de Randstad.

Ik loop op dit moment ook stage in de gehandicaptenzorg. Daar ben ik verplicht een mondkapje te dragen, wat al heel intens is omdat mijn stage natuurlijk de hele dag duurt. En daarbij zijn de kinderen erg bang voor mij met zo'n mondkapje op. Dat is echt een drama.

Ik ben iedere persconferentie bang dat de scholen gaan sluiten, maar ik verwacht toch dat het studiejaar 2021/2022 weer normaal is.” [Jacky Eickes]