mei

Ik mis zelfs het whiteboard

Iedereen heeft te maken met de coronapandemie. In een serie korte verhaaltjes laat Bron studenten van Fontys vertellen wat hen bezighoudt in deze crisistijd. Deze keer: Nine (21) studeert Docent Wiskunde in Tilburg.

“Om de coronatijd een beetje door te komen, ga ik vaak met mijn moeder en de honden wandelen. Het scheelt dat wij in het buitengebied wonen en niet veel mensen tegenkomen als we buiten zijn. Op dit moment hebben we een hond, een nieuwe puppy en drie katten. Daarmee vul ik nu het grootste deel van mijn tijd.

Daarnaast heb ik een eigen paard waar ik vaak naar toe ga. Die staat thuis bij iemand waarvan ik de enige pensionstal-klant ben. Als ik niet bij mijn paard zou kunnen zijn, zou ik knettergek worden. Dus ik ben erg blij dat ik daar terecht kan.

Ik vind het jammer dat ik niet naar school kan. De manier van lesgeven op dit moment is niet altijd even fijn. Begrijp me niet verkeerd, de leraren doen het heel goed en ze proberen alles goed te regelen. Maar ik mis het klassikale. Ik mis zelfs het whiteboard.

Je kunt je ook beter focussen op school dan wanneer je thuis werkt. Ik wil nu veel sneller mijn telefoon erbij pakken als ik bezig ben voor school. De concentratie is veel minder. Ik doe m’n best, ook al valt het vaak tegen.” [Kasper Wienk