Tilburg,
maart

Ik klaag niet, ik red me wel

De coronacrisis raakt iedereen. In een serie korte verhalen laat Bron studenten van Fontys vertellen wat hen bezighoudt in deze crisistijd. Deze keer: Jeanine (21), student aan de lerarenopleiding Engels in Tilburg.

“Sinds november loop ik twee dagen per week stage op een middelbare school en dat is heerlijk, omdat ik alles op locatie kan doen. Ook toen middelbare scholen online les moesten gaan geven, heb ik dat vanuit de school gedaan. Die afwisseling is heel fijn. Dat maakt mijn eigen online lessen ook wat draaglijker.

Ik wissel ook af tussen mijn kamer in Tilburg en het huis van mijn ouders in Midden-Limburg, zodat ik niet zoveel op dezelfde plek hoef te zitten. Ik houd het gelukkig wel uit, ondanks dat ik mijn vrienden niet vaak meer zie. Dat moet ook wel, want er gaat toch niet veel veranderen de komende tijd, buiten de avondklok.

Ik ben wel blij dat die avondklok volgende week een uur later ingaat. Dat geeft me meer speling om thuis te komen vanuit werk. Ik werk bij een bedrijf dat deur-aan-deur donateurs werft voor goede doelen en ik kom elke keer vlak voor negenen thuis. Ik ga daarvoor bij mensen thuis langs. We nemen dan een rode loper mee van anderhalve meter, om de afstand te bewaren tussen ons en de voordeur.

Ik ben blij dat ik zo nog buiten kom. Veel mensen van mijn leeftijd zitten 24/7 thuis tijdens corona. Ik merk dat studenten hierdoor wel wat meer schijt krijgen aan de regels. Ik snap dat ze graag zuipen en feestjes willen geven, maar dat is wel de reden dat we nu de coronamaatregelen houden. Ik klaag in ieder geval niet, ik red ik me wel.” [Kasper Wienk]