Tilburg,

Ik kan nu een band opbouwen

Iedereen wordt geraakt door de coronapandemie. In deze serie korte verhalen van Bron lees je wat studenten bezighoudt tijdens deze crisis. Deze keer: Jente (20), student aan de lerarenopleiding Biologie in Tilburg.

“De coronacrisis viel me echt tegen de afgelopen maanden. We mochten voor praktijklessen naar de campus, maar dat was minder dan één keer per maand.

Als je elkaar dan zag, bleek dat iedereen alleen thuis was geweest. Dus niemand maakte wat mee, waardoor je niet echt iets te vertellen hebt. De gesprekken met andere leerlingen bleven daardoor wat oppervlakkig.

Ik mag sinds kort twee keer per week naar de opleiding en daar ben ik heel blij mee. Ook al zijn er veel klasgenoten gestopt, met de rest kan ik nu eindelijk een band opbouwen.

Ik ben benieuwd hoe druk het wordt in de mediatheek en kantine als iedereen weer tegelijk naar de opleidingen kan. Daar heb ik geen idee van, aangezien ik hier pas een jaar zit. Nu ben ik alleen met mijn klas in het gebouw, dus ik mis nog de schooldynamiek en -energie.

Het voelt wel weer een stapje dichter bij het oude normaal. Nu heb ik een rooster en dat geeft toch het gevoel alsof ik ergens anders heen kan dan alleen thuis zijn. Het is fijn dat dit wat structuur aanbrengt in mijn leven.” [Kasper Wienk]