Sittard,
oktober

Ik kan nog íéts buiten school doen

Iedereen heeft te maken met de coronapandemie. In een serie korte verhaaltjes laat Bron studenten van Fontys vertellen wat hen bezighoudt in deze crisistijden. Vandaag: Rachelle (21), student Pedagogiek in Sittard.

“Lekker ‘terrassen’ zit er niet meer in en schoolprojecten moeten online. Ik mis het fysieke contact met mensen. Ik mis het zelfs om naar de bieb te gaan. Ik zit veel liever op school, al zijn de lessen best goed te volgen in een online omgeving.

Ik moet zeggen dat de maatregelen niet heel belastend zijn. De activiteiten bij onze studentenvereniging BOAZ kunnen ook gewoon doorgaan. Het is leuk dat ze die daar nog steeds organiseren. Zo kan je in deze coronatijden nog íéts buiten school doen.

Ik spreek nog af met vriendinnen, maar familie heb ik al heel lang niet meer gezien. Mijn ooms en tantes heb ik bijvoorbeeld niet meer gezien sinds het begin van corona. Daar had ik wel regelmatig contact mee, maar dat is nu moeilijker te onderhouden.

Net voor corona begon, ben ik gaan sporten. De sportschool is gelukkig nog open. Het enige is dat je de apparaten schoon moet maken en afstand moet houden. Ondanks dat er wordt aangegeven wanneer je het beste langs kunt komen – om de drukke tijdstippen te vermijden – kan je er elk moment naar binnen lopen.” [Kasper Wienk]