september

Ik hoop dat ik mijn diploma op een 'normalere' manier in ontvangst mag nemen

Iedereen heeft te maken met de coronapandemie. In een serie korte verhaaltjes laat Bron studenten van Fontys vertellen wat hen bezighoudt in deze crisistijd. Deze keer Demi (23), zij studeert Commerciële Economie - SPECO Sportmarketing in Tilburg.

“Ik zit in mijn laatste jaar en heb het afgelopen half jaar de minor Creatief Schrijven gevolgd. Ik heb toen in twintig weken een roman geschreven. Na een aantal weken les op school, gingen we over op online les. In het begin vond het ik het heerlijk: college volgen in mijn pyjama en Netflix ‘uitspelen’.

Tijdens mijn minor kreeg ik maar twee ochtenden per week online les en de rest van de week had ik dus tijd over om aan mijn boek te schrijven.

Ik vond het verschrikkelijk, als ik niks hoefde te doen, voelde ik me continu schuldig. Daarnaast vond ik het jammer dat ik mijn medestudenten niet meer zag. Ik had natuurlijk een nieuwe klas tijdens mijn minor en had net leuke mensen ontmoet, die ik vervolgens een paar maanden niet meer zag.

Genieten van vrije tijd was het lastigste. Omdat ik alleen maar thuis zat, had ik niet meer het idee dat er 'schooltijd' en 'vrije tijd' was.

Ik zit nu in het laatste jaar van mijn studie en ik mag één middag per week naar school toe, de rest is online. Ik kan niet wachten tot ik weer sociaal contact heb met medestudenten en meer fysiek les heb. Naar mijn mening is een fysiek college toch veel effectiever dan online.

Ik hoop voor dit jaar dat ik mijn diploma op een 'normalere' manier in ontvangst mag nemen dan de studenten afgelopen jaar. En dat ik dit samen met vrienden mag en kan vieren in de stad.” [Jacky Eickes]