Ik hielp een bloemenzaak online

Iedereen heeft te maken met de coronapandemie. In een serie korte verhaaltjes laat Bron studenten van Fontys vertellen wat hen bezighoudt in deze crisistijd. Deze keer: Leontien (21) studeert Ondernemerschap & Retail Management in Eindhoven.

“Dit jaar heb ik rond Moederdag mijn studievaardigheden ingezet. Een docent van me, Marc Veldkamp, nam contact met me op toen een bloemhandel vlakbij Erp samen met hem een manier zocht om hun product bij de mensen te krijgen. Met bloemen mag je, door de coronamaatregelen, niet op de lokale markt gaan staan.

Omdat ik het een en ander weet van webshops maken, heb ik de zaak geadviseerd welke webshopdienst ze het beste konden gebruiken en waarom. Afgezien van dat het een manier is om de gemiste marktplek online te compenseren, heeft de zaak nu ook een eigen webwinkel die ze kunnen onderhouden.

Specifiek voor Moederdag heeft de zaak speciale pakketten samengesteld. En ze hadden erg hun best gedaan door duizenden flyers uit te delen aan klanten die ze niet van bloemen konden voorzien. Toen ik laatst met mijn docent sprak, hoorde ik dat het een groot succes is geworden. De bloemenzaak heeft er veel nieuwe klanten bij gekregen.

Voor studenten als ik is dit in elk geval een belangrijk studiejaar. Een jaar dat helemaal in het teken staat van een eigen onderneming starten, iets waar ik erg naar uitkeek. Wat dat betreft is zo onverwacht een bijdrage leveren aan deze bloemenzaak mooi meegenomen.” [Thieu Schraven