Tilburg,
april

Ik heb het geluk dat ik buitenshuis werk

Iedereen heeft te maken met de coronapandemie. In een serie korte verhaaltjes laat Bron Fontys-studenten vertellen wat hen bezighoudt in deze crisistijden. Vandaag: Manon (18) studeert journalistiek in Tilburg.

“Mijn stage redt me van de verveling die het coronatijdperk met zich mee kan brengen. Ik werkte pre-corona parttime bij Omroep Tilburg. Dat is nu veertig uur per week geworden sinds ik er mijn stage van heb gemaakt."

"De journalistiek heeft het druk nu. Alle onderwerpen staan in het teken van de ziekte en ook een simpele handeling als het opspelden van een microfoontje bij geïnterviewden kan nu niet meer: dat wordt een losse microfoon op een standaard en wij blijven op afstand.

In woon in een studentenhuis met 20 anderen. Iedereen is gelukkig gezond en dat geldt ook voor de sfeer. Ik heb het geluk dat ik iedere dag buiten het huis aan het werk ben maar veel van mijn huisgenoten hebben dat privilege niet en hebben online tentamens. Zo halen we in ons huis op verschillende manieren onze studiepunten binnen.

We zijn wel voorzichtig: niemand verlaat onnodig het huis en ook de visite is tot een minimum beperkt. Maar met de hoeveelheid huisgenoten en gezelligheid in ons huis is de lockdown prima te doen.

Bovendien doen we gewoon nog steeds de dingen die we niet meer kunnen doen, maar dan een creatieve versie ervan. Laatst deden we bijvoorbeeld een kroegentocht met het hele huis, maar dan waren de kroegen vervangen door studentenkamers.” [Thieu Schraven