juli

Ik heb corona ondanks vaccinatie

Iedereen wordt geraakt door de coronapandemie. In deze serie korte verhaaltjes van Bron lees je wat studenten bezighoudt tijdens de crisis. Deze keer: Bart (22), student Mechatronica in Eindhoven.

“Ik heb op dit moment helaas corona gekregen door het uitgaan. Ik ben al gevaccineerd met het Janssen-vaccin, maar ik was nog niet maximaal beschermd. Eigenlijk moet je na je vaccinatie twee weken wachten totdat je resistent bent tegen corona. Gelukkig heb ik er niet heel veel last van; een beetje van mijn keel, maar ik voel me gewoon energiek.

Komende zondag is alles weer goed, dan heb ik mijn vrijheid terug. Dan kan ik eindelijk weer afleiding zoeken. Ik heb er op dit moment geen problemen mee om thuis in isolatie te zitten, maar dat is weleens anders geweest.

Het was vooral: hoe langer ik in quarantaine zat, hoe prikkelbaarder ik werd. Elke prikkel die je dan krijgt, kun je minder goed verdragen. Je kan nergens naar uitkijken en moet intussen wel blijven presteren. Ik denk dat ik dit gevoel met velen deel.

Door de versoepelingen worden we niet meer gelimiteerd op sociaal vlak en dat komt goed uit. Het liefst ben ik namelijk altijd weg van huis. Nu kan ik weer op vakantie en dat ga ik ook meteen doen. Volgende week zaterdag ga ik met veertien vrienden naar een huisje in Brabant. Dat klinkt misschien stom, maar het gaat erom dat we samen zijn en leuke activiteiten kunnen ondernemen.” [Kasper Wienk]