juli

Ik ging andere vormen van sport beoefenen

Iedereen heeft te maken met de coronapandemie. In een serie korte verhaaltjes laat Bron studenten van Fontys vertellen wat hen bezighoudt in deze crisistijd. Deze keer: Valentino (24) studeert Fysiotherapie in Eindhoven.

“Door corona kregen we geen praktijklessen meer en dat is moeilijk met fysiotherapie. Het is lastig voor ons en voor de school om dit vak te leren zonder fysiek contact. Hier kwamen Zoom-lessen voor in de plaats, wat niet heel fijn is.

Ik ben geen fan van online leren. Het is een groot verschil met lessen op school. Je ziet na dertig minuten al mensen afdwalen, omdat betrokkenheid mist. Ik werk graag met mijn handen en nu zit ik de hele dag achter mijn computer. Ik ben eraan gewend geraakt, maar ik geniet hier niet van.

Ik kan ook niet meer naar de sportschool toe. Dat was erg vervelend, maar ik leerde wel om andere vormen van sport te beoefenen. Het is goed om als fysiotherapeut meerdere manieren van bewegen te ontdekken. Ik ga nu bijvoorbeeld vaker rennen, fietsen, of thuis sporten.

Vlak voor corona ben ik op mezelf gaan wonen. Ik woonde daarvoor in een studentenhuis, dus dit was een groot verschil. In het begin was ik er super blij mee, maar na een paar weken realiseerde ik me toch dat ik alleen was. Normaal is dat geen probleem, omdat ik mijn dagen helemaal volplande, maar met zoveel tijd voor jezelf is het toch lastig.

Nu ik wat meer tijd voor mezelf heb, ben ik bezig mijn voedingspatroon aan te passen. Ik at altijd al gezond, maar nu neem ik de tijd om te onderzoeken wat mijn lichaam nodig heeft. Dit zorgde ervoor dat mijn voeding veelal vegetarisch en veganistisch werd.” [Kasper Wienk]