Voor boodschappen moest ik mijn huisgenoot appen

Iedereen heeft te maken met de coronapandemie. In een serie korte verhaaltjes laat Bron studenten van Fontys vertellen wat hen bezighoudt in deze crisistijden. In deze negende aflevering: Jort (22), student Social Work in Eindhoven.

"Ik probeer de hele dag thuis te blijven. Als ik niet thuis ben, dan ben ik met maten aan het eten of met huisgenoten aan de slag met school. Ik kan niet naar school, dat mis ik heel erg. Mijn ritme is helemaal naar de tering.

Ik heb twee weken in quarantaine gemoeten want mijn ouders hebben corona gehad. Ik ben getest maar de uitslag was negatief. Als ik boodschappen nodig had, moest ik mijn huisgenoot een appje sturen. Die dumpte dan alles voor mijn deur en stuurde een tikkie.

In het begin onderschatte ik corona een beetje: je weet niet wat het is en wat je ermee aan moet. Het is nieuw en eng. Dan voel je wel de angst. Mijn ouders leven erg gezond en sporten veel dus dat stelde me gerust.

Mijn pa is heel ziek geweest. Hij had 41 graden koorts. Ik hoopte dat het goed kwam. Op een gegeven moment was de koorts weg en had hij ook geen hoofdpijn meer, gelukkig. Corona is een aanslag op je immuunsysteem en je voelt je suf, zelfs nadat de meeste symptomen verdwijnen.

De nasleep is niet niks, ik zou corona omschrijven als een geëvolueerde griep. Mijn vader moest hijgen aan de telefoon toen hij de trap opliep. Als tachtigplusser ben je echt de lul, maar hij is gelukkig oké. Het is vervelend omdat je niet weet wat je moet verwachten, maar voor een gezond mens valt het soms enigszins mee." [Kasper Wienk]