mei

Online colleges zijn voor mijn studie niet ideaal

Iedereen heeft te maken met de coronapandemie. In een serie korte verhaaltjes laat Bron studenten van Fontys vertellen wat hen bezighoudt in deze crisistijd. Deze keer: Anne (24) studeert Human Resource Management in Eindhoven.

“Het einde van het schooljaar is in zicht. Voor mij betekent dat zelfs het einde van mijn Fontys HRM-studiecarrière; ik ben namelijk bezig met afstuderen. Dat houdt in dat ik vier dagen per week stageloop en één dag per week les heb. Stagelopen doe ik bij een vastgoedbedrijf, waar we ons bezighouden met onder andere anti-kraak en studentencomplexen.

Mijn lesdag bestaat nu natuurlijk uit online colleges en ik merk dat dit voor mijn opleiding niet ideaal is: sommige presentaties komen enkele weken te laat. Maar voor iedereen zijn het uitzonderlijke tijden.

Als voorzitter van de studievereniging van onze opleiding, Source, ben ik bovendien wel even zoet met het bedenken van alternatieven voor activiteiten waar corona een streep door heeft gezet. We zullen vast niet de enige studievereniging zijn die met dit probleem kampt.

We anticiperen vooral op wat Fontys beslist, en proberen onze eigen draai eraan te geven. De vereniging blijft actief, zowel als het gaat om intern overleg als om activiteiten voor de leden. Vergaderingen van het bestuur zijn er bijna wekelijks en ook activiteiten voor de leden, zoals een spelletjesavond, proberen we nu in online varianten uit. Wat dat betreft is het internet wel een uitkomst in coronatijd.” [Thieu Schraven