Tilburg,
december

Ik baal ervan dat de campus wéér dicht moet

Iedereen heeft te maken met de coronapandemie. In een serie korte verhaaltjes laat Bron studenten van Fontys vertellen wat hen bezighoudt in deze crisistijden. Deze week: Bram (21), student Commerciële Economie bij SPECO Sportmarketing in Tilburg.

“Toen de coronacrisis begon, begon ik nét met een minor in Nijmegen, waar ik ook vandaan kom. Ik had heel veel zin in die minor, onder andere omdat ik dan niet meer iedere dag met de trein op en neer hoefde naar Tilburg. Toen ik fulltime thuis kwam te zitten, vond ik dat ik té veel vrije tijd had. Je kunt natuurlijk ook nergens naartoe, dus waar ik het normaal heel druk had, begon ik me nu te vervelen.

Ik had één dag fysiek les op school en dat werd vaak ook nog eens afgelast. Omdat de docent bijvoorbeeld vond dat er te weinig reden was om naar de opleiding te komen. Die ene dag heb ik nodig om met mijn projectgroepje aan ons project te werken. Overigens is dat groepje écht heel klein: we zijn met z’n tweetjes.

Ik heb gelukkig wel een nieuwe hobby overgehouden aan de coronacrisis. Ik ben namelijk gaan hardlopen en probeer dat twee tot drie keer per week te doen. Dat lukt door alle vrije tijd goed.

Wat betreft de toekomst: ik weet nog niet of ik me laat vaccineren. Ik hoef daar gelukkig ook nog niet over na te denken, omdat studenten nog lang niet aan de beurt zijn. Tegen die tijd zijn er al veel meer dingen bekend over het vaccin en kan ik een betere inschatting maken.

Waar ik me wel zorgen over maak is over het afstuderen en de rest van dit studiejaar, mijn laatste. Ik denk namelijk dat het niet veel beter wordt dan nu en dat ik de rest van mijn studentenperiode online les moet blijven volgen.

Ik baal ervan dat de Fontys-campus nu wéér dicht moet. Komende vrijdag had ik een assessment, dat zal nu online moeten. Het scheelt wel weer reistijd, trouwens." [Jacky Eickes]