Eindhoven,
03
oktober
2018
|
10:00
Europe/Amsterdam

Hub is hip

Een jaar geleden had ik nog nooit van het woord ‘hub’ gehoord. Tegenwoordig zit ik haast iedere week wel een keer in een hub, of hebben we het erover om een volgende keer toch echt in een hub samen te komen. Hup naar de hub!

Zo had ik afgelopen week een meeting in het Warehouse of Innovation. Wanneer we het hebben over sexy taalgebruik, dan klinkt dat toch een heel stuk beter dan wanneer ik gezegd zou hebben dat ik een vergadering zou hebben in een innovatiewarenhuis. What’s in a name!

Het Warehouse of Innovation is gevestigd in het voormalige pand van de V&D in hartje Eindhoven en is nu een TEC-hub. Ik ben graag op zulke innovatieve plekken. Ik houd van pionieren en ben graag daar waar hét gebeurt.

Het Warehouse of Innovation is een plek met een enorme potentie, maar, toegegeven, het is er op dit moment nog een beetje afzien. Er is bijvoorbeeld geen verwarming en daarom staat er heel innovatief een blazertje op de vergadertafel. Zo eentje van het type ‘laatst verkrijgbare ventilator tijdens de hittegolf van deze zomer’, waar bij (gelukkig) toeval ook een verwarmingsstand op blijkt te zitten.
Verder is elkaar verstaan wat lastig vanwege de bijzondere akoestiek tussen de betonmuren en het getimmer van creatieve dingen om je heen. En het toilet bevindt zich tussen een paar aan elkaar getimmerde spaanplaten in het oude magazijn. Ik moet er wel om lachen dat innovativiteit ook een beetje ‘back to basic’ betekent. Maar het is hartstikke hip. Er is zelfs geen koffie-automaat, maar een hippe pop-up-koffiebar. Wat is immers een hub zonder een pop-up-element?

Over een paar weken organiseer ik zelf een event in een hub. Dit keer bij Founded By All op Strijp-S. We gaan dan met een club creatieve innovatievelingen in het kader van TEC for Society een dialoog voor een chatbot ontwerpen. Zin om mee te doen en deze hub te ervaren? Stuur me een innovatief mailtje!

Eveline van Zeeland neemt graag Fontys-gedrag onder de loep. Daarnaast is zij Associate Lector Smart Marketing & Strategie bij FHMM en auteur van Basisboek Neuromarketing.

Reacties (0)
Bedankt voor uw bericht.