maart

Hoge opkomst belangrijk voor Nationale Studenten Enquête

Studenten krijgen vandaag herinneringsmail

Een hoge opkomst is belangrijk voor de betrouwbaarheid van de Nationale Studenten Enquête. Fontys en andere onderwijsinstellingen doen er alles aan om studenten te motiveren eraan mee te doen. Vandaag krijgen ze nog eens een herinneringsmail. Bron interviewde studenten die de enquête al invulden, en niet alleen vanwege de reischeque die ze kunnen winnen.

In de NSE kunnen studenten invullen wat zij vinden van hun opleiding en Fontys. De opkomst bij alle opleidingen van Fontys was tot vorige week gemiddeld 37,1 procent. Daar zitten uitschieters naar onderen (18 procent) en naar boven (67 procent) tussen. Vooral bij kleine opleidingen kan het nadelig uitpakken als maar een paar studenten reageren. Hun mening is dan allesbepalend voor het beeld van de opleiding.

De gemiddelde opkomst van alle hoger onderwijsinstellingen was vorig jaar 38,6 procent. De NSE wordt jaarlijks gehouden en dient als input voor Studiekeuze 123. Op deze site kunnen aankomende studenten zien op welke onderdelen opleidingen wel en niet goed scoren. [Petra Merkx]