januari
2021

Heerlijk dat ik er voor mijn stage toch even uit kan

Iedereen heeft te maken met de coronapandemie. In een serie korte verhaaltjes laat Bron studenten van Fontys vertellen wat hen bezighoudt in deze crisistijden. Dit keer: Mirte (23), student aan de deeltijdopleiding Pabo in Tilburg.

“Ik zit nu in mijn tweede jaar, dat wat mij betreft ook meteen mijn laatste jaar is. Ik doe een flexibele deeltijdstudie, wat wil zeggen dat ik er ook vier jaar over mag doen. Ik heb hiervoor al vier jaar gestudeerd: docent beeldende kunst, ook bij Fontys. Ik wilde graag doorstuderen, omdat ik studeren nog steeds heel leuk vind.

Ik heb twee avonden in de week les, op de dinsdag- en donderdagavond. Sinds maart zijn al mijn lessen online. Iets wat ik dus helemaal niet fijn vind. Vooral omdat het in de avonduren is. Ik woon nog steeds op kamers en mijn huisgenoten gaan in de avond bijvoorbeeld gezellig met z’n allen tv kijken, terwijl ik naar mijn kamer moet om te studeren.

Toen het nog fysieke colleges waren, was het al lastig om in de avonduren weer weg te moeten, maar dat was nog wel te doen. En toen ik zelf nog voltijd studeerde had ik gewoon hetzelfde ritme als mijn huisgenoten: zij studeren overdag.

Ik loop nu één dag in de week stage, op een basisschool in Tilburg. En ik heb heel veel geluk, want eigenlijk zouden er sinds deze maandag geen leerlingen meer op school zijn en zou ik dus ook geen praktijkervaring op kunnen doen.

Maar ik ben vandaag ingezet om de leerlingen op school op te vangen, die ouders hebben met vitale beroepen. Ik geef vandaag dus les aan een klas van tien leerlingen van de middenbouw. Heel fijn, want ik vind het ook heerlijk om er even uit te zijn.” [Jacky Eickes]

Dagmar Ort
January
2021
Ik kan me voorstellen dat het lastig is om jezelf te motiveren als je huisgenoten beneden op de bank gezellig samen tv kijken... Toch erg goed dat je de wilskracht weet te vinden!
Joanneke Vos
January
2021
Wat goed Mirte dat je de positieve kant weet te vinden en je maakt er het beste van. Dat je in de avonduren nog aan de studie moet is zwaar en getuigd van doorzettingsvermogen, knap!
mark meijring e.v. joanneke vos
October
*getuigt