Tilburg,
januari

Healty fastfood; gezond eten voor als je 'fast' bezig bent

Studentondernemer Jimily Asiedu ziet gat in de markt met Wrapped

Fontys-studentondernemer Jimily Asiedu ziet een gat in de markt met healthy fastfood. “Geen bakje salade, poké bowl of woktogo, die kun je niet eten wanneer je 'fast' bezig bent met een tas om je nek en je mobiel in je andere hand, maar een wrap wel.”

Jimily is vierdejaars student Human Resource Management in Tilburg en studentondernemer (voor toelichting zie kader). Hij startte het bedrijf Wrapped, dat gezond fastfood aanbiedt. Hij is net terug van een reis door Vietnam. “Ik houd van reizen en vond een geschikt moment tussen alle 'goedkeurings-looptijden' van de gemeente Tilburg en de examencommissie van Fontys om een kijkje in de Vietnamese keuken te nemen voor mogelijke inspiratie voor ons menu.”

Franchiseketen
Het idee van Wrapped is ontstaan toen Jimily in de weekenden in het nachtleven werkte. Hij maakte voor zichzelf dan een ambachtelijk broodje of wrap, omdat hij geen zin had in ongezond en vet eten. Deze wraps van hem waren ook heel populair bij zijn collega’s, die dan ook zeiden ‘hier moet je iets mee doen’.

Daarom is Jimily nu druk bezig met het opzetten van zijn eerste zaak aan de Spoorlaan in Tilburg. “Wanneer we slagen in Tilburg willen we uitbreiden naar omringende steden zoals Breda en Eindhoven en er uiteindelijk een franchise van maken.”

Gezonde fastfoodvariant
“Ik ben een ondernemer in hart en nieren. Nadat ik door omstandigheden bij mijn stage moest stoppen vorig jaar, wilde ik niets liever dan de laatste verplichte vijf weken stage bij mijn eigen bedrijf invullen”, zegt Jimily. “Ik ga namelijk hoe dan ook met mijn eigen bedrijf door na mijn opleiding en zag met de studentenondernemersregeling een mooie kans het afstuderen te combineren met mijn bedrijf. Een meer vloeiende overgang van school naar werk kan ik me niet voorstellen.”

Het menu van Wrapped zal in het begin alleen bestaan uit wraps. Het concept is simpel; een gezonde fastfoodvariant, betaalbaar en passend bij deze tijd. "Mensen zijn steeds bewuster met hun voeding bezig en hebben dan ook meer behoefte aan gezonde alternatieven", zegt Jimily. Daarom gaat hij de concurrentie aan met de huidige fastfoodketens.

Pursuit of happiness
“Ik stelde mezelf de vraag ‘what's in my pursuit of happiness?’ Het antwoord daarop is: gezondheid, vrijheid, liefde, familie en vrienden. Ik ben mijn bedrijf begonnen vooral in het kader van vrijheid”, vertelt Jimily. “Ik ervaar dat je vrijheid aanzienlijk beperkt wordt wanneer je financieel afhankelijk bent. Het blijft natuurlijk subjectief wanneer je  vindt dat je genoeg verdient om financieel onafhankelijk te zijn. Maar je zal hoe dan ook moeten bedenken hoe jij je geld gaat verdienen. Mijn eigen bedrijf beginnen, betekent voor mij vrijheid in werk. Ik kan dan mijn drive en ambitie kwijt en daardoor kansen creëren en pakken, maar wel op mijn eigen manier. In mijn pas korte leven heb ik ervaren dat dit de manier van werken is waar ik écht gelukkig van word.” [Renée de Kruif]