september

Gouden confetti voor fusie-hogeschool

Economie en Communicatie officieel van start

De naam kon niet vaak genoeg genoemd worden tijdens de feestelijke opening van het kersverse instituut; Fontys Hogeschool Economie en Communicatie is een feit. Geen echte nieuweling, maar een fusie van de Fontys Hogescholen Communicatie, Financieel Management, Marketing & Management en Management, Economie en Recht.

Door die fusie staan die voormalige instituten samen sterker ten opzichte van de ‘huidige multidisciplinaire aspecten van het werkveld’, aldus directeur Ronald Philipsen tijdens zijn officiële openingsspeech.

De directeuren Ronald Philipsen en Anja Klomps van Fontys Hogeschool Economie en Communicatie.Samen met mededirecteur Anja Klomps drukte Philipsen op een grote, rode knop waarna confettikanonnen in handen van studenten met een harde knal een regen van gouden snippers over het publiek uitstrooiden.

Die handeling vormde letterlijk en figuurlijk het startschot van een ‘gouden toekomst en een gouden samenwerking’. Dat is althans de hoop en de verwachting. Want samenwerking is leidend binnen de vakgebieden van economie en communicatie, zo wordt tijdens de openingsceremonie meerdere keren benadrukt. Zowel voor de duizenden studenten als de honderden medewerkers van het nieuwe instituut. [Anke Langelaan]