Tilburg,
maart

Goed opletten is van belang

Iedereen heeft te maken met de coronapandemie. In een serie korte verhaaltjes laat Bron studenten van Fontys vertellen wat hen bezig houdt in deze crisistijden. In deze tweede aflevering: Joram (22), student journalistiek in Tilburg.

“Niet zo lang geleden ben ik begonnen met een baan bij Omroep Tilburg. Daar maak ik nu een programma samen met mijn vriendin. Daarin proberen we het nieuws te verslaan waar de omroep nog niet veel aandacht aan heeft gegeven, dan wel niet heeft kúnnen geven."

"Toen ik aan dit baantje begon moest ik iedere week een aflevering maken, zaten we op school aan het eind van een druk project én werkte ik een paar keer week in een restaurant. Ik kwam zowat om in de drukte. Wat dat betreft neemt het coronavirus een deel van die druk weg: ik hoef nu niet te verschijnen op school of in het restaurant. Daarom heb ik nu lekker veel tijd voor het programma."

"Maar wat best wel klote is: geen werk betekent ook minder inkomsten. Terwijl ik wel gewoon mijn huur moet blijven betalen. Ome DUO kan daarbij maar tot bepaalde hoogte helpen."

"Over het virus probeer ik me niet veel zorgen te maken. Ik let op, maar het leven gaat gewoon door. Dat goed opletten, het naleven van de regels in verband met corona, is wel van belang. Dat wil ik met name zeggen tegen iedereen die met veel mensen in een studentenhuis woont.” [Thieu Schraven]