september
2021

GGD gaat zes dagen vaccineren op campus Venlo

GGD Limburg-Noord gaat zes dagen op de Fontys-campus in Venlo vaccineren. Daarover is deze week overeenstemming bereikt met het bestuur van Fontys.

Studenten die daar behoefte aan hebben kunnen op 14, 15 en 16 september en een paar weken later op 12,13 en 14 oktober terecht in lokaal 0.12a in gebouw W3.

Eerder ontstond discussie over het al dan niet vaccineren op de campus in Venlo. Aanvankelijk werd dat voornemen door het College van Bestuur afgeblazen na interne weerstand. Een paar dagen later gaf het bestuur toe een inschattingsfout te hebben gemaakt. "Dat besluit was te overhaast genomen", aldus het bestuur.

Met het toestaan van een priklocatie binnen de eigen muren (Limburgse, in Noord-Brabant hadden de GGD's geen behoefte aan een priklocatie op Fontys-terrein), volgt de hogeschool nu weer het beleid dat al anderhalf jaar wordt gevolgd: de adviezen en richtlijnen van de nationale overheid. [Jan Ligthart]

John Berendsen
Beste

Ik wil lof betuigen voor het eerste besluit om niet mee te doen met deze onnodige actie en zeer gevaarlijke actie.

Ik betreur het nu zeer dat het college van bestuur toch meegaat in dit genetische experiment dat gebaseerd is op nul wetenschappelijke onderbouwing.

Even een paar feiten
- jongeren hebben een hogere kans op myocarditis (ontsteking hart) die gebruik maken van deze experimentele injectie. Deze is vele malen hoger dan bij 60 plus
- de kans dat jongeren sterven aan covid is statistisch nul
Zeker als we, stel iemand wordt ziek, de goedwerkende medicijnen gebruiken. Ook kan je je immuunsysteem met supplementen versterken vooraf.
- de Europese database laat naast myocarditis veel neurologische problemen zien, naast de 21766 (op 14 aug 2021) vaccinatie doden al. We hebben ook meer dan 1'5 miljoen mensen met bijwerkingen en de helft daarvan zijn zware bijwerkingen.
- kijken we naar Israël naar bijvoorbeeld de data van de John Hopkins University dan zien we dat ondanks we daar al aan de derde injectie zitten. En er zelfs sprake is van een vierde injectie, dat daar de IC's dubbel zo vol liggen als in 2020 op de zelfde dag. Besmettingen zijn ook 4x zo hoog.
- kijken we naar IJsland dan hebben we daar hetzelfde verhaal en daar wennen ze gelukkig ook aan het idee dat vaccins ons echt niet gaan redden.

Dus in het kort, kijkende naar de feiten en andere landen die iets verder zitten dan wij. De winst is nul, het gevaar is hoog. Dus advies zou moeten zijn doe niet mee aan acties die met wiskunde / statistieken niet te onderbouwen zijn en alleen gebaseerd zijn op een Corona geloof dat natuurlijk niet aangevochten mag worden.

Verder (maar dat is een hypothese van mij) zou ik willen vernoemen dat het lijkt dat vaccins net een averechts effect hebben. Mij maak je niet wijs dat na al 2 jaar corona en na heel veel injecties je uitkomt op dubbel of meer IC opnames en besmettingen.
Elle van den Goorbergh
2021
Ik denk ook echt dat we 'om' moeten gaan denken. Want hoe harder we Covid bevechten met vaccinaties, mondkappen, quarantaines, 1.5 meter afstand houden, reduceren van direct lichamelijk contact, ontsmetten van handen en voorwerpen met allerlei middelen en weet ik wat al niet meer bij elkaar verzonnen is de afgelopen 19 maanden, hoe merkwaardiger het effect daarvan lijkt te zijn. In ieder geval bieden deze maatregelen niet de eindoplossing die ons in het vooruitzicht is gesteld: dat als we dit allemaal zouden doen, Covid zou verdwijnen. Want de nieuwe golven lijken zich maar aan te blijven dienen. En de IC's blijven maar volstromen. Ik denk dat we dus gewoon moeten accepteren dat Covid 'erbij hoort'. Net zoals influenza, MRSA, Sars en wat voor andere gevaarlijke virussen die ons nietige mensjes al bedreigen in ons bestaan zolang we hier op deze aardkloot rondhobbelen. Lieve mensen: virussen zijn er niet voor niets. Het dorre hout, de zwakke twijgen... The cruelty of the wild. Survival of the fittest. Ja je, en ook ik!, zal er maar net tussen zitten, maar life is nu eenmaal ook: a bitch. Neem het leven dus niet te serieus, want dat doet het leven ook niet bij jou.