Tilburg,
november

Fontys-studente komt om bij ongeval

Fontys-studente Dominique Lousberg is zondagavond om het leven gekomen bij een aanrijding met een spookrijder. Dominique (22) zat in het laatste jaar van de opleiding International Lifestyle Studies (ILS) in Tilburg. Het ongeval gebeurde op de A73 in de buurt van Roermond.

Docenten en medewerkers van Fontys Academy for Creative Industries, waar ILS onderdeel van uitmaakt, schreven een in memoriam voor Dominique. Dat is hier te lezen.

Naast haar studie was Dominique model en professioneel danseres bij muziekfeesten. Dat meldt Brabants Dagblad. De eigenares van een entertainmentbureau, waarvoor de studente werkte, omschrijft haar als 'een oprecht gedreven, fijn persoon'.

Dominique botste zondagavond rond 22.30 uur met haar auto frontaal op een spookrijder die door de Roertunnel reed. Ook deze automobilist, een 26-jarige Poolse man, kwam om het leven. Er is op dit moment niet bekend waardoor hij op de verkeerde weghelft terechtkwam.

Verslagen
Een woordvoerder van Fontys Academy for Creative Industries reageert met grote verslagenheid. “Ronduit verschrikkelijk nieuws.” De school organiseerde maandagmiddag een bijeenkomst voor klasgenoten van Dominique en docenten van de opleiding. “In overleg met de familie kijken we wat we verder gaan doen.”

Ook op sociale media wordt verslagen gereageerd op de tragische dood van Dominique. De 22-jarige studente had als model onder meer Pathé Bioscopen als klant. Uit respect voor de familie en nabestaanden laat de bioscoopketen de reclameposters waarop Dominique staat verwijderen uit alle 25 vestigingen. [Redactie]

De foto is een still uit de clip van Armoo waarin Dominiqe een rol speelt. Hieronder is de video te zien.