Tilburg,
augustus

Fontys-student met meningokokkenziekte in ziekenhuis

Bij een student Journalistiek, die als begeleider meedeed aan de introductieweek Purple, is de meningokokkenziekte vastgesteld. Hij is gisteren in het ziekenhuis opgenomen. De GGD Hart voor Brabant heeft dat vandaag bekendgemaakt. De GGD benadrukt dat de kans heel klein is dat anderen zijn besmet.

Volgens de GGD zijn alle mensen die direct met hem contact hadden inmiddels ingelicht. Vandaag staat nog een voorlichtingsbijeenkomst gepland op de hogeschool in Tilburg.

Meningokokkenziekte is een besmettelijke ziekte, die door een bacterie wordt veroorzaakt. Het kan een hersenvliesontsteking of bloedvergiftiging tot gevolg hebben. Veel mensen dragen de bacterie bij zich zonder ziek te worden.

Volgens de GGD hoeven andere deelnemers aan de introductieweek niet bezorgd te zijn. ‘De kans dat je in dit geval ook meningokokkenziekte krijgt is heel erg klein. Je hoeft je dan ook geen zorgen te maken’, schrijft de gezondheidsdienst op zijn website.

Wil je er mee over weten? Kijk dan op de website van de GGD.