Veghel,
maart

Fontys-locatie in Veghel sluit de deuren

De locatie van Fontys Hogeschool Kind en Educatie wil de deuren in Veghel sluiten. De zomer van 2023 wordt als uitgangspunt genomen, waardoor studenten zich vanaf september 2022 niet meer voor deze locatie kunnen inschrijven.

Fontys Hogeschool Kind en Educatie ontvangt al een aantal jaar steeds minder studenten in Veghel. Bovendien is het niet duidelijk hoelang de locatie nog beschikbaar zal blijven na de zomer van 2023. Tel daarbij op dat de vraag naar een studie tot leraar basisonderwijs in de regio volgens de opleiding prima kan worden voldaan vanuit andere Fontys-locaties, en de reden van het besluit lijkt duidelijk.

Voor huidige studenten die de opleiding in Veghel volgen wordt gekeken naar alternatieve locaties in Den Bosch, Eindhoven, Tilburg of Venlo. Medewerkers die op de locatie in Veghel werken, behouden hun baan maar zullen wel overgeplaatst worden.

Het voorgenomen besluit is inmiddels goedgekeurd door het college van bestuur van Fontys. De centrale medezeggenschapsraad moet zich er nog wel over buigen. [Karen Luiken