Fontys is weer open. Een beetje....

Fontys is sinds vandaag weer open. Maar van business as usual is geen sprake. Alleen studenten die een tentamen hebben mogen de komende weken naar een beperkt aantal locaties komen. En studenten die noodzakelijk praktijkonderwijs moeten volgen. Op deze eerste 'halfopen' dag sinds de totale sluiting vanwege het coronavirus op 13 maart waren dat er nog niet veel.

Het drukst leek het nog bij het Klokgebouw in Eindhoven. Dat is één van de twee locaties, samen met het Willem II-stadion in Tilburg, buiten Fontys die worden gebruik om fysieke tentamens af te nemen. Die locaties zijn nodig omdat de ruimtes groot genoeg moeten zijn om minimaal anderhalve meter afstand te houden.

Binnen lukte dat wellicht wel, maar buiten bleek het bij het Klokgebouw toch net iets te veel gevraagd: