september

Fee deed mee aan Love Island: 'Geweldige ervaring'

Kort, krachtig, maar absoluut een avontuur om nooit te vergeten. De uit Limburg afkomstige Communicatie-student Fee Dols deed deze zomer mee aan het programma Love Island.

Voor Love Island worden singles uit Nederland en België samen in een luxe villa op Tenerife gezet. Ze hopen de ware liefde te vinden en moeten koppels met elkaar vormen om verder te komen in het spel. Hoe populairder ze zijn, zowel bij elkaar als bij het televisiekijkende publiek, hoe meer kans ze maken op een lang verblijf en de hoofdprijs van 25.000 euro.

Gedurende het programma worden er singles naar huis gestuurd en komen er vrijgezellen bij. Ook vindt er halverwege het programma een tweedeling plaats, waarbij de mannen en vrouwen van elkaar gescheiden worden en ze kennismaken met nieuwe vrijgezellen. De heren doen dat in een villa die de naam ‘Casa Amor’ draagt, de plek waar Fontysstudent Fee Dols samen met vier andere vrouwen haar opwachting maakte.

Casting
“Ik heb me een hele tijd geleden opgegeven voor het programma”, vertelt Fee aan de telefoon. “Dat deed ik met een vragenlijst. Daarna kreeg ik de vraag om twee filmpjes te maken, een voorstelfilmpje en een filmpje in bikini, om vervolgens op casting te komen in Hilversum."

Na die casting kreeg Fee via een telefoontje te horen dat de kans groot zou zijn dat ze een rol in het programma zou krijgen. Ze wist toen alleen nog niet waar en wanneer ze ergens verwacht zou worden. Dat hoorde ze pas toen Love Island al van start was gegaan. “Welke rol je krijgt, heeft met heel veel verschillende factoren te maken”, legt ze uit. “Naar welk type meisje de deelnemende jongens op zoek zijn, wat de verhouding tussen de Belgen en Nederlanders is en wie er naar huis worden gestuurd.” [Tekst gaat verder onder de foto's]

Op 25 augustus, Love Island was toen al een paar dagen aan de gang, kreeg Fee – nota bene op haar verjaardag – het verlossende telefoontje. Drie dagen later zou ze naar Tenerife vliegen en zou haar avontuur beginnen. “Maar ik wist toen nog niet dat ik in Casa Amor zou zitten. Dat hoorde ik pas later.”

En toen, na eerst een paar dagen in een hotel in quarantaine te hebben gezeten, betrad ze op zaterdag 2 september samen met vier andere dames eindelijk de Casa Amor-villa. “Ik was superzenuwachtig, het was echt heel spannend. De jongens lagen ons op ligbedjes op te wachten. Dat is heel gek; je hebt ze eerst dagenlang op tv gezien en ziet ze nu ineens in reallife.”

Connecties maken
Vanaf dat moment had Fee maar één doel: connecties maken. En hopelijk haar grote liefde vinden. Want dat is waar ze voor kwam. “Ik had mijn oog laten vallen op Thijn en Job, maar ik voelde met beiden niet meer dan een vriendschappelijke klik. Ik wist toen eigenlijk al meteen dat mijn avontuur niet langer dan drie dagen zou duren. Als je geen connectie vindt, kun je helaas niet langer in het programma blijven.”

En dus zat ze een paar dagen later alweer op de bank in haar woonplaats Amstenrade. Zonder liefde, maar wel een flinke brok ervaring rijker. “Het was superleuk, ondanks dat ik vrij snel doorhad dat ik geen klik zou vinden. Je leeft daar echt in een bubbel, hebt geen telefoon. Je hebt alleen elkaar en leert de groep daardoor in korte tijd goed kennen. Hoewel ik liever wat meer tijd had gehad, ben ik blij dat ik het mee heb mogen maken. Dit was een once in a lifetime experience. Ik kwam voor de liefde, die heb ik niet gevonden, maar het avontuur was er eentje om nooit te vergeten.” [Karen Luiken]

Reageren kan hieronder. Eenmaal gepubliceerde reacties worden niet verwijderd