Tilburg,
november

Familie en vrienden of Tilburg?

Iedereen heeft te maken met de coronapandemie. In een serie korte verhaaltjes laat Bron studenten van Fontys vertellen wat hen bezighoudt in deze crisistijden. Vandaag: Feline (22), student Beeldende Kunst en Vormgeving in Tilburg.

“Ik had bedacht dat ik niet meer in een studentenkamer wilde wonen. Ik wilde terug naar Gorinchem. Ik wilde dichter in de buurt zijn van mijn familie en vrienden. Daarom woon ik nu in mijn eigen appartement in Gorinchem.

Ik vond het in de eerste lockdown erg fijn dat ik dichter bij mijn familie was. Nu school is begonnen mis ik Tilburg wel, want ik heb er veel plezier beleefd. Maar er zijn gelukkig geen nadelen aan wonen in Gorinchem.

Zelfs het reizen is geen probleem. Het is voor mij een momentje om bij te komen van alle hectiek. Het dwingt mij om even naar buiten te staren en om alles een plek te geven. Zo kan ik rustig nadenken over belangrijke dingen.

Door corona heb ik meer vrije tijd en nu dwing ik mezelf om groene vingers te krijgen. Het lukte me namelijk nooit om planten in leven te houden. Doordat ik nu tijd heb om mijn research te doen, heb ik vijftien planten in huis en ze leven allemaal nog.

Daarnaast wandel ik ook veel meer. De rivier in Gorinchem is prachtig en het geeft me het gevoel dat ik toch nog op vakantie ben op de plek waar ik woon, dicht bij mijn familie en vrienden.” [Kasper Wienk]