Tilburg,
september

Tien Fontys-studenten in risicogebied Florida

Hogeschool biedt waar mogelijk hulp

UPDATE - Tien studenten van Fontys Creative Industries bevinden zich op dit moment in Florida, het risicogebied voor orkaan Irma. Dat meldt Eva Buijsman van het crisisteam van Fontys Study Abroad desgevraagd aan Bron. De tien studenten lopen stage bij Disney World in Orlando.

Fontys heeft een crisisteam met zeven leden, dat in actie komt als een gebied waar Fontys-studenten zitten getroffen dreigt te worden. “We sturen hen direct een mail met contactgegevens van de Nederlandse ambassade”, vertelt Eva Buijsman. “Ook laten we ze weten dat voor hulp bij Fontys kunnen aankloppen, als dat nodig is.” Zo’n mail is donderdagmiddag naar alle studenten gestuurd. Daarnaast probeert Creative Industries telefonisch contact met de studenten te leggen.

Florida gaf donderdag zo’n 100.000 inwoners van Miami en omgeving opdracht om het gebied te verlaten.

UPDATE 11 september - Disney World is inmiddels gesloten, minstens tot en met dinsdag 12 september.

Lees hier ook het interview dat Brabants Dagblad had met enkele studenten die nu in Orlando verblijven.

Sint Maarten
Voor zover bekend waren er geen Fontys-studenten op Sint Maarten, het eiland dat eerder al zwaar getroffen werd door de verwoestende orkaan. Wel heeft Fontys studenten die afkomstig zijn van het eiland, onder andere bij Fontys Technologies and Business. Dat instituut benadert studenten uit Sint Maarten om te kijken of de hogeschool hen ergens mee kan helpen.[Marten van de Wier]

Ben jij op dit moment in het gebied, of ken jij mensen in Floriada of op Sint Maarten? Bron komt graag met je in contact. Mail ons op bron@fontys.nl