COLUMN, Roos Vervoort,
december

Doe eens een warm kerstcadeau

We kennen het allemaal: de stress voor kerst en het lastminute nog moeten kopen van je kerstcadeaus. Moet je toevallig nog een cadeau kopen voor een student dan heb ik nog een aantal tips.

Met de torenhoge energierekening lijkt het beste cadeau voor studenten een beetje warmte. Een elektrische deken is een goede keuze. Het opladen van een elektrische deken is namelijk goedkoper dan het omhoog zetten van de thermostaat. Het ideale cadeau voor studenten die vaak in tochtige studentenkamers wonen.

Beddengoed is ook geen overbodige luxe en hier kunnen studenten best een extra set van gebruiken. Schurft maakt namelijk zijn comeback, met name onder studenten. Nu hebben we natuurlijk liever niet dat studenten daar last van hebben, maar dan kun je maar beter goed voorbereid zijn. Het is dan belangrijk dat ze regelmatig hun beddengoed verschonen, dus een extra setje kunnen ze goed gebruiken.

Van schoolboeken onder de kerstboom gaat het studentenhart niet direct sneller kloppen. Maar handig is het wel. Want het collegegeld stijgt volgend jaar met 105 euro, dus er zal meer budget moeten komen voor de studie. Een schoolboek klinkt niet als het leukste cadeau, maar zo kan je studenten wel een handje helpen.

Een pot goud mag natuurlijk ook altijd. 2023 zal een duurder jaar worden voor studenten, net zoals voor de meeste mensen in Nederland. Maar koud zullen studenten het niet hebben met deze cadeaus. Want het beddengoed, zeker in combinatie met de elektrische deken, is warm. En de boeken kunnen als de studie tegenvalt ook altijd nog de kachel in.

Fijne kerst!

Roos Vervoort is tweedejaars student aan de lerarenopleiding geschiedenis in Tilburg en schrijft columns voor Bron.