juli

Docenten helpen met powerpoints maken

Iedereen heeft te maken met de coronapandemie. In een serie korte verhaaltjes laat Bron studenten van Fontys vertellen wat hen bezighoudt in deze crisistijd. Deze keer Mark (23), hij studeert MKB Management in Eindhoven.

“Ik was halverwege een project toen corona uitbrak. Vooral in het begin had ik het gevoel dat ik veel niet wist. Inmiddels ben ik er wel aan gewend. De online lessen kan ik zelf indelen, omdat ze door een docent worden ingesproken en ik dus zelf kan bepalen wanneer ik de les volg. Dat geeft vrijheid, wat ik heel prettig vind.

Ik heb voor mezelf ook een routine: in de ochtend gaan sporten, buiten of in huis, en daarna aan school werken. Het sportparkje in de buurt is goed benut door mij deze coronaperiode. En dat buiten fitnessen is me zó goed bevallen, dat ik dat ook na de crisis wil blijven doen.

Sporten kon ik normaal niet, omdat ik niet op kamers zit en van Utrecht naar Eindhoven moet reizen. Ik heb vooral genoten van het weer en de vrijheid om buiten te zijn. In een luie stoel in de volle zon studeren is namelijk geen straf voor mij.

Het enige moeilijke van online les volgen, is om geconcentreerd te blijven. En het contact met de medestudenten mis ik heel erg. Die kunnen je ook motiveren. Ik kijk ook echt weer uit naar dat menselijke contact.

Mijn contact met de docenten is tijdens deze crisis flink verbeterd. Zo vind ik powerpoints in elkaar zetten echt heel leuk en daarmee heb ik docenten geholpen, net als met het interactief maken en leuk houden van de lessen. Als ik een steentje kan bijdragen, doe ik dat graag.” [Jacky Eickes]

Mieke
July