Tilburg,
maart

De zorg doet ook op ons een beroep

Iedereen heeft te maken met de coronapandemie. In een serie korte verhaaltjes laat Bron studenten van Fontys vertellen wat hen bezig houdt in deze crisistijden. Aflevering 5: Anouk (19), student Verpleegkunde in Tilburg.

“De eerste keer dat wij op school met het virus te maken kregen, was toen een docent besmet thuis zat. Op dat moment wisten we alleen dat ze ziek was, maar nog niet dat het om corona ging. Inmiddels is ze genezen, maar haar familie bleek ook besmet.

Nadat de instellingen sloten, kregen we instructies over het lesmateriaal. Nu krijgen we online theorielessen. Het lesmateriaal is vanzelfsprekend een stuk minder volledig dan voorheen: onze opleiding bestaat uit communicatie- en praktijklessen maar beiden kunnen niet online gegeven worden.

In de zorg draait alles om samenwerking, daarbij is een goede communicatie van belang en daarvoor worden we klaargestoomd. De online lessen en bestaande deadlines zorgen ervoor dat ik per dag toch wat uren besteed aan school, ondanks de coronacrisis.

In de zorg is gewoon een tekort aan hulptroepen op dit moment. Wij zijn eerstejaars, maar ook op ons wordt regelmatig een beroep gedaan om zoveel mogelijk te helpen en daar onze kennis bij te gebruiken. Met die kennis zou ik iedereen willen aanraden zoveel mogelijk thuis te blijven, zoals al bekend.” [Thieu Schraven]