Tilburg,
2019

De NS flikt het weer

Vandaag is de dag dat ik na lange tijd weer 's avonds naar Tilburg ga. Nu ik stage loop is het eigenlijk makkelijker als ik bij mijn ouders thuis slaap in plaats van in mijn kamer in het studentenhuis. Zoals ik al eerder vertelde regel ik de activiteiten binnen onze studievereniging. En vanavond vindt er weer iets moois plaats: een groot bierpong-toernooi. Dus er gaat veel bier vloeien. Die gedachte verwarmt mijn hart!

Vandaag is ook de dag dat de NS landelijk staakt en wordt er omgeroepen om niet met de treinen te reizen omdat er hoogstwaarschijnlijk niks rijdt.
DE HELE DAG NIET!
Is dat even kut. Precies als je de NS een keer nodig hebt, scheiden zij er mee uit.

Gezeik over de NS hoor je overigens wel vaker. Maar eerlijk is eerlijk, ik zou er ook elke week iets nieuws over kunnen schrijven. Je krijgt het niet bedacht of het gebeurt met die verdomde treinen. Dan heb je een uur vertraging, moet je vier uur om reizen, wordt een trein opgeheven of nu dit weer. Het zit - ons studenten – niet vaak mee als het over de NS gaat.

Door die verdomde treinen is het altijd wat, terwijl wij studenten er – zoals met bier en stufi – zo afhankelijk van zijn. Komen bier en NS even niet zo handig samen vanavond. Gelukkig is ome DUO net langs geweest. Kunnen we tenminste wel zonder zorgen onze irritatie wegdrinken.

Puck Vriends zit in het tweede jaar van Fontys Hogeschool Journalistiek. Voor Bron blogt zij wekelijks over haar studentenleven.

Angelus Elmas
2019
Het leven is niet altijd rosegeur en maneschijn t gaat over hoge bergen en diepe dalen , de kunst is om te leren leven met teleurstellingen want jij bent niet t middelpunt jij bent maar n fractie van de tijd waarin wij leven !