maart

Dat wil je niet op je kerfstok

Iedereen heeft te maken met de coronapandemie. In een serie korte verhaaltjes laat Bron studenten van Fontys vertellen wat hen bezig houdt in deze crisistijden. In de eerste aflevering: Jesse (19), student sociale studies in Eindhoven.

“Mijn schoolactiviteiten gaan zoveel mogelijk online door, nu volg ik dus vooral colleges. Mijn studie heeft alles te maken met zorg maar om eerlijk te zijn, vind ik dat er over corona weinig gesproken wordt onder de studenten.

Ik heb laatst nog stage gelopen bij een bejaardentehuis, en maak me uiteraard zorgen over de ouderen. Ik houd afstand als ik ze zie lopen. Niet omdat ik bang ben besmet te raken, maar juist omdat je het niet op je kerfstok wilt hebben een van hen te besmetten.

Maar ik maak me vooral zorgen om de eenzaamheid waar ze nu mee te maken krijgen. Wij proberen zelf contact te houden met onze oma via telefoon en skype. Maar het is toch anders. De eenzaamheid die de ouderen nu ervaren, is wat mij betreft minstens even gevaarlijk als het virus zelf.

Ik heb een baantje in de supermarkt, dus ben ik nu vooral aan het werken als ik niet met schoolzaken bezig ben. Dat betekent gelukkig wel dat ik lekker wat geld op de bank heb om weer te gaan stappen, op het moment dat deze toestanden weer wat minder worden.” [Thieu Schraven]