september

Daniël krijgt afscheid in PSV-stadion

Bijzondere uitvaart voor overleden Fontys-student

De afscheidsdienst voor de overleden Fontys-student Daniël van Bokhoven wordt gehouden in het PSV-stadion. De 20-jarige student journalistiek bezweek vorige week aan de meningokokkenziekte. Bij hoge uitzondering besloot PSV gehoor te geven aan het verzoek van Daniëls familie om de uitvaart in het stadion te mogen houden.

De uit Eindhoven afkomstige Daniël was vierdejaars student aan de Fontys Hogeschool Journalistiek. Hij was een grote fan van PSV, waar hij bovendien als journalist met enige regelmaat te vinden was als medewerker van Studio040. "Daar kwam nog eens bij dat hij een week voor zijn overlijden op sollicitatiegesprek is geweest bij onze redactie", aldus Thijs Slegers, woordvoerder van PSV. "Hij was dus niet zomaar een van de vele supporters die op onze tribunes te vinden zijn."

Dat bleek ook afgelopen zaterdag tijdens de wedstrijd tussen PSV en Willem II. Een minuut lang klonk applaus vanuit de thuis- en uitvakken voor de overleden PSV-supporter. Ook verscheen op het grote scherm in het stadion de tekst 'Goede reis Daniël, je vrienden'.

Slegers benadrukt dat het om een uitzondering gaat en dat er binnen PSV snel een protocol gaat komen over hoe om te gaan met dit soort verzoeken van nabestaanden. "Het is niet normaal vanuit het zakelijk oogpunt van een onderneming. Maar dit besluit is door menselijkheid ingegeven: we hebben ons hart laten spreken."

De uitvaart wordt aanstaande zaterdag gehouden. De afscheidsdienst vindt overigens niet in het stadion zelf of op de tribunes plaats. Slegers: "Daniël wordt via de hoofdingang binnengebracht en wordt dan samen met de allernaaste familie door de catacomben geleid. De dienst wordt vervolgens met de andere nabestaanden gehouden in een ruimte op de derde etage." [Jan Ligthart