Tilburg,
april

Crisis niet gezellig, wel praktisch tijdens studie

Iedereen wordt geraakt door de coronapandemie. In deze serie korte verhalen van Bron lees je wat studenten bezighoudt tijdens deze crisis. Deze keer: Mariëlle (28), tweedejaarsstudent bij de master Advanced Nursing Practice in Tilburg.

“Veruit de meeste lessen vinden online plaats. Dat gaat eigenlijk best goed. Natuurlijk blijft het een noodoplossing, maar wel een heel acceptabele.

Ik heb het geluk gehad dat er tijdens de eerste helft van het eerste studiejaar nog geen sprake was van corona. De start van de opleiding verliep daardoor heel normaal. Dat heeft een fijne basis gelegd voor de rest van de opleiding, zowel voor de inhoud ervan als de contacten met medestudenten en docenten.

Ik werk in een huisartsenpraktijk. Daar breng ik 38 uur per week door. Corona is dagelijkse kost. Dat vind ik wel een van de lastige dingen aan deze hele crisis: niks is meer vanzelfsprekend.

Ondanks alle negativiteit die rond het hele coronagebeuren hangt, probeer ik er maar het beste van te maken. Zo ben ik sinds februari ‘prikker’ bij GGD Brabant Zuidoost en ben ik enkele dagen per maand te vinden op de vaccinatielocatie in Eindhoven. Mijn manier om een steentje bij te dragen aan het bestrijden van deze crisis.

Voor mij heeft die zeker ook voordelen gehad. Natuurlijk niet de ziekte en het gedoe dat ermee gepaard gaat, maar wel het afschalen van het openbare en sociale leven. Niet gezellig, wel heel praktisch tijdens deze studie.

Normaal gesproken heb ik een druk sociaal - en verenigingsleven en doe ik allerlei vrijwilligerswerk. Dat staat nu op een laag pitje, wat me veel ruimte geeft voor mijn studie. Ik heb door corona weinig feestjes, borrels en barbecues af hoeven zeggen. Al kijk ik enorm uit naar het moment dat ik daar weer onbezorgd naartoe kan.” [Jacky Eickes]