Tilburg,
2021

Crisis gaf mij juist nieuwe inzichten

Iedereen wordt geraakt door de coronapandemie. In deze serie korte verhaaltjes van Bron lees je wat studenten bezighoudt tijdens de crisis. Deze keer: Bryan (20), student Digital Business Concept bij Academy for Creative Industries in Tilburg.

“De crisis heeft mij juist nieuwe inzichten gegeven. Ik ben gaan waarderen wat ik heb. Juist de kleine dingen zijn belangrijk, zoals sociale contacten. Nu we onze omgeving niet onder controle hebben en ook zelf geen controle krijgen over deze situatie, gaat het erom hoe we daarmee omgaan.

Mijn dagelijkse routines veranderden ook, maar daardoor leer je jezelf juist beter kennen. Ik werkte voor Models at Work en als zzp’er bij mijn eigen marketingbedrijf Bold’s Services. Omdat alle evenementen wegvielen, viel voor mij het werk ook weg. Ik ben er niet vies van om aan te pakken, dus inmiddels werk ik als fietskoerier.

Ik ben nu één keer per week op school en merk dat ik vrij zelfstandig kan werken en studeren. Ik hoef niet per se fysiek aanwezig te zijn. Ik kijk colleges terug en studeer zelfstandig, dat geeft me juist vrijheid. Ik hoop dan ook dat ik volgend jaar met docenten kan regelen om zelf aan de gang te gaan.

Ik kom uit Amsterdam, maar woon nu in Tilburg op mezelf. Het studentenleven zoals ze dat hier kennen, zit er even niet in. Ik ben ook niet het standaardtype student. Ik drink niet, let op voeding en leef gezond. Maar ik hou natuurlijk wel van een feestje en samenkomen met vrienden en dat is wel een gemis nu. Die tijd mag van mij wel weer komen.” [Jacky Eickes]

Marc Geboers
June
2021