december

Carbidschieten met oudjaar zit er nu niet in

Iedereen heeft te maken met de coronapandemie. In een serie korte verhaaltjes laat Bron studenten van Fontys vertellen wat hen bezighoudt in deze crisistijden. Deze week: Hanneke (20), student aan de docentopleiding Engels in Tilburg.

“Onze vriendengroep heeft het hele jaar afgewacht om oudejaarsavond te plannen. De groep bestaat voornamelijk uit jongens en die vinden carbidschieten fantastisch. Een vriend van mij heeft een boerderij in Geffen, waar we altijd gaan knallen. Het is echt een traditie geworden, maar dit jaar moeten we het natuurlijk overslaan.

We weten nog steeds niet wat we kunnen doen. We wachten tot het laatste moment en als we echt niet samen kunnen komen, verdelen we ons in kleine groepjes.

Ik ga met kerst in ieder geval met het gezin thuis wat lekkers eten en er een gezellige avond van maken. Ook ga ik naar mijn schoonouders. Jammer dat je niet echt met de hele familie samen kunt zijn, maar we maken er iets leuks van.

Goede voornemens heb ik niet echt, die breek ik toch vrij snel. Over het algemeen bedacht ik voorgaande jaren twee dingetjes als ‘meer sporten’ of ‘geld verdienen’, maar uiteindelijk komt daar toch niks van. Daarnaast: als alles weer normaal is, ben ik met alles bezig behalve met sporten en geld.

Ik heb nu wel meer tijd om aan mijn studie te werken. Ik ben weleens avonden lang thuis en dat was ik voorheen nooit. Daarnaast kan ik nu ook meer samen met mijn vriend doen.

Ik denk dat het leven door de vaccinaties wat losser gaat komen, maar ik durf er niet hard op te hopen.” [Kasper Wienk]