2023
|
09:31
Europe/Amsterdam

Loki seizoen 2

The God of Mischief is back! Vorige week kwam de eerste aflevering van Loki seizoen 2 online op Disney +, en wat werden we meegenomen in een wervelwind van gebeurtenissen.

Als ware Marvel-fanaat deed het me goed om Tom Hiddleston terug te zien als een van de leukste anti-helden binnen het Marvel Universe. Samen met Owen Wilson, die ook dit seizoen de rol van analist Mobius M. Mobius weer op zich neemt, brengt Hiddleston de kijker in de eerste aflevering meteen  terug naar de cliffhanger waar seizoen 1 ons achterliet. Ook het gekibbel en de subtiele grappen tussen beide personages vormen een welkom wederzien.

Voor degenen die het eerste seizoen gemist hebben: Loki komt terecht bij de Time Variance Authority, ook wel de TVA genoemd, die aanvoelt als een groot privédetective-bureau uit de jaren ’70. Samen met de tijdpolitie ontdekte hij een zogenaamde heilige tijdlijn, waarbij elke andere tijdlijn inclusief tijdsvariant van een personage, waarvan Loki er zelf ook tientallen kent, wordt vernietigd. Dat is nodig, want He Who Remains (Jonathan Majors), de schurk der schurken, kan anders vrijkomen en alle tijdlijnen in zijn macht krijgen.

Hoewel het prachtige decor al verraadt dat ook Majors dit seizoen weer terugkomt, zorgt de eerste aflevering vooral voor veel lof voor Ke Huy Quan. De Oscar-winnaar mag dit seizoen met zijn personage Ouroboros wat meer duidelijkheid in de warrige tijdlijnen aanbrengen. Iets wat misschien wel goed is voor de gehele MCU-verzameling.

Cijfer: 8,5. “De eerste aflevering van het nieuwe seizoen belooft veel goeds. Gelukkig komt vandaag de tweede aflevering online, zodat we onszelf weer volledig onder kunnen dompelen in de wereld van tijdlijnen, de tijdlijnpolitie en verschillende Loki’s. Let wel: seizoen 1 is een must als je aan het tweede seizoen wil beginnen.” [Noëlle van den Berg]

Reageren kan hieronder. Eenmaal gepubliceerde reacties worden niet verwijderd