maart
2024
|
10:37
Europe/Amsterdam

De Bachelor

Het werd in de afgelopen maanden met veel bombarie aangekondigd: het nieuwe seizoen van ‘De Bachelor’ zou dit keer niet één felbegeerde vrijgezelle man bevatten, maar twee. Een primeur in de Nederlandse geschiedenis van de show, een uniek concept, een spektakel. En dus waren de verwachtingen hoog. Maar of ze waar worden gemaakt?

Twee mannen die een romantisch avontuur aangaan en op Zanzibar de liefde van hun leven proberen te vinden. “Dat betekent een twee keer zo groot avontuur en een dubbele dosis romantiek”, beloofde presentatrice Monica Geuze ons begin dit jaar. En inderdaad: het avontuur voor de mannen en deelnemende vrouwen zal groots zijn. Maar voor de kijker is het na het verschijnen van de derde aflevering vooral verwarrend.

Want hoe zit dit concept precies in elkaar? De twee mannen, Rien en Paul, waarvan de eerste vooral wordt gezien als ex van de bekende Vivian Hoorn en de tweede een advocaat die volgens juicevlogger Yvonne Coldeweijer helemaal geen advocaat blijkt te zijn, krijgen in eerste instantie allebei hun eigen groep vrouwen voorgeschoteld, klaarblijkelijk gebaseerd op ‘perfecte matches’. Allebei 13 dames - die in tegenstelling tot bij andere seizoenen niet eens weten voor welke ‘droomman’ ze nou eigenlijk komen - dus dat maakt 26 in het totaal. Maar al snel blijkt dat de bachelors ook met elkaars vrouwen mogen daten. En de vrouwen dus met elkaars bachelors. En dan wordt het verwarrend.

Bij de voorgaande seizoenen had ik al moeite met het onthouden van alle deelnemers die voor één bachelor kwamen. Dat het er nu dubbel zoveel zijn, maakt het kijken lastig. [Karen Luiken]

Cijfer: 6,5 – “Even hersenloos naar je televisie staren na een drukke werkdag, zoals ik normaal bij dit programma doe, zit er nu niet in.”

Reageren kan hieronder. Eenmaal gepubliceerde reacties worden niet verwijderd