mei

Bron: het onafhankelijke nieuwsplatform van Fontys

BRON logo definitief RGB

Bron is het nieuwe onafhankelijke nieuwsplatform van Fontys Hogescholen. Bron brengt vijf dagen per week nieuws en achtergrondverhalen over Fontys. Ook opinie, video’s, blogs en vlogs krijgen een plek op deze website. De site is bedoeld voor medewerkers en (oud-)studenten van Fontys, maar ook voor de ‘buitenwereld’: bedrijfsleven, (zorg)instellingen, overheden en andere media.

De hogeschool heeft veel te vertellen. Naast het reguliere onderwijs vindt er de laatste jaren steeds meer praktijkgericht onderzoek plaats. Studenten en docenten werken samen met het bedrijfsleven, overheden en andere instellingen aan oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Dáár schrijft Bron over. Maar ook over het reilen en zeilen van Fontys en over wat docenten en studenten bezighoudt, zoals stagelopen of een eigen onderneming starten. We gaan nu van start: de komende tijd zullen alle rubrieken zich steeds verder vullen.

Bron van informatie
Zoals de naam al suggereert wil Bron een ‘bron van informatie’ zijn. Via de andere mediakanalen zoals de Fontys website en social media komt al veel nieuws van de hogeschool naar buiten. Bron gaat een stapje verder en zoekt de achtergronden bij het nieuws en spreekt de mensen achter de nieuwsfeiten. Bron deelt zijn artikelen vanzelfsprekend ook via de bekende social media-kanalen.

Bron is een onafhankelijk medium. De onafhankelijkheid waarborgt een journalistieke aanpak, met hoor en wederhoor en relevante artikelen die aansluiten bij de actualiteit. [PM]

Heb je een tip voor Bron? Stuur een mail naar de redactie: Bron@fontys.nl.